מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית

שווי משקל כימי

17/07/2016 15:32:21
הגדל

מתאים למושגים מתוך תכנית הלימודים: מצב ש"מ, שינויים והפרעות למצב ש"מ

מתאים ל: 30%

מרכיבי הפעילות: איתור מידע , צפייה בסרטון, מתן תשובות לדף עבודה

משך הפעילות: שעתיים

שילוב בתכנית ההוראה: עבודת כיתה ו/או עבודת בית

הצעה לתשובות : יש

הערך המוסף של הפעילות:

  • אין הרבה מערכות שווי משקל בכלל, שניתן להדגים עליהם, וצבעוניות בפרט.
  • הבחירה בסרטון המדגים מערכת שווי משקל של קובלט כלורי מאפשר "שימוש" בחומרים שחלים עליהם מיגבלות ואסורים לשימוש בבית הספר.
  • שינויי הצבע מאפשרים מעקב טוב אחרי שינויים בריכוזי החומרים (מאקרו).
  • הבנת המושג שווי משקל והמעברים בין 3 רמות הבנה באים לידי ביטוי בצורה מיטבית בפעילות.
  • בפעילות התלמיד מפתח מיומנויות לפיתוח למידה משמעותית.
  • הפעילות מקשרת מושגים מדעיים לחיי יום יום של הלומד.
כותב חומר הלמידה המקורי: רחל אידלמן במסגרת קורס להתאמת הוראת הכימיה לעידן הטכנולוגי תשע"ב, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן

עריכה והתאמה ע"י: שרה אקונס, במסגרת פיתוח התאמה ועריכה של חומרי למידה, המרכז הארצי למורי הכימיה, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע.

 

דף הנחיות למורה - מוגן בסיסמה

דרג את הכתבהדירוג כתבה שווי משקל כימי: 5 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
1 מדרגים
תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
חניתה קרפט (3/10/2016 17:25:52)
1. אמאל ג'ראיסי (19/07/2016 10:30:29)
2. יפעת זרסקי (25/10/2016 17:04:01)
3. יפעת זרסקי (25/10/2016 17:06:27)
זכויות והרשאות
דלג על זכויות והרשאות

הפרויקט מבוצע עפ"י מכרז 09/07.13 עבור המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך.

 © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך

כל הקבצים הנמצאים באתר זה נועדו אך ורק לשימושם האישי של מורי הכימיה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקבצים אלו לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום באתר אחר (למעט אתר בית הספר בו מלמד המורה); העמדה לרשות הציבור או הפצה בדרך אחרת כלשהי של קבצים אלו או כל חלק מהם.

*  *  *

עבור לתוכן העמוד