מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית

שיטות הוראה ודרכי הערכה חלופיות במסגרת תכנית מוט''ב

9/05/2010
הגדל
מאת: רחל ממלוק, דבורה קצביץ, אתי לאונוב, רות בן-צבי, הלכה למעשה, גליון 14 , 2000

 

תקציר המאמר

המאמר מתמקד בתיאור הסדנה שבה התנסו המורים בשיטות הוראה ובדרכי הערכה חלופיות בהקשר של תכנית לימודים חדשה לתלמידי בתי הספר התיכוניים: "מדע וטכנולוגיה בחברה".
הבעיות העלולות להתעורר בעת יישום התכנית הן: האופי הבין-תחומי של הנושא ואי-הבקיאות של המורים בתחומי תוכן שלא הוכשרו בהם. (המורים שהחלו ללמד את תכנית מוט"ב הוכשרו ללמד מקצועות ייחודיים במדעים: כימיה, ביולוגיה או פיזיקה.) לא תמיד המורים מכירים את אסטרטגיות ההוראה הנדרשות.
כדי לסייע לקבוצת מורים משני בתי ספר (שהחלו ללמד את תכנית מוט"ב בשנת 1997) בשיטות הוראה והערכה גם יחד, הוחלט לפתוח סדנה למורים אלה במחלקה להוראת המדעים במכון וייצמן למדע.
מאפייני הסדנה מתחלקים לשניים:
1. פעילויות סדנה
2. פעילויות שטח (כיתה)

שיטות הוראה והערכה שונות שפותחו בסדנה ישמשו דוגמה. שיטות העבודה שננקטו בסדנה זו יכולות לשמש גם בעבודה עם מורים במסגרות אחרות.

קריאת המאמר כקובץ WORD
קריאת המאמר בפורמט PDF

דרג את הכתבהדירוג כתבה שיטות הוראה ודרכי הערכה חלופיות במסגרת תכנית מוט''ב: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים
עבור לתוכן העמוד