מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית

פיתוח יכולתם של תלמידים לשאול שאלות טובות יותר כתוצאה מעבודה במעבדה חוקרת

9/05/2010
הגדל

מאת: אבי הופשטיין, אושרית נבון, מירה קיפניס ורחל ממלוק-נעמן, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

פורסם: J. Res Sci. Teach., Vol 42, no 7 791-806, 2005

תקציר המאמר

מחקר זה מתמקד ביכולות של תלמידי תיכון, הלומדים כימיה בגישת חקר, לשאול שאלות בעלות משמעות ותוקף מדעי.
החוקרים בחנו את יכולתם של התלמידים לשאול שאלות בנוגע לתצפיות וממצאים מניסוי חקר וליכולתם של תלמידים לשאול שאלות לאחר קריאה של מאמר מדעי.
התלמידים חולקו לשתי קבוצות: תלמידים הלומדים בשיטת החקר (קבוצת המחקר) ותלמידים הלומדים במסגרת מעבדה מסורתית (קבוצת הבקרה).
נחקרו שלושה מאפיינים:

(א) מספר השאלות שנישאלו על-ידי התלמידים

(ב) הרמה הקוגניטיבית של השאלות

(ג) סוג השאלות שנבחרו על-ידי התלמידים לצורך מחקר עתידי.

חשוב לציין, שתלמידים הלומדים בגישת החקר ושלהם ניסיון בשאלת שאלות בסביבת המעבדדה, עלו ביכולתם בכל המאפיינים על תלמידי קבוצת הבקרה.

למאמר המלא באנגלית

דרג את הכתבהדירוג כתבה פיתוח יכולתם של תלמידים לשאול שאלות טובות יותר כתוצאה מעבודה במעבדה חוקרת: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים
עבור לתוכן העמוד