מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית

מתן הזדמנות לתלמידי כימיה בחטיבה העליונה לפתח מיומנויות למידה המתאימות לעבודה במעבדות חקר - A case study

9/05/2010
הגדל

מאת: אבי הופשטיין, רלי שור, מירה קיפניס, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

פורסם:  INT. J. SCI., 23 January 2004, Vol 26, no 1,pp 47-62

תקציר המאמר

מעבדות חקר מוכנסות לתוכנית הלימודים בכימיה בחטיבה העליונה. המחקר כולל פיתוח מעבדות בשיטת החקר, פיתוח כלי הערכה למעקב ארוך טווח אחר הישגי התלמידים והכשרת מורים ארוכת טווח למורים המעוניינים לשלב את מעבדות החקר בבתי סיפרם.
המטרה העיקרית של התוכנית הייתה לאפשר לתלמידים לנהל חקר בתנאים אמיתיים כך שהם יכולים ליישם את הידע הנירכש שלהם בכימיה כדי להסביר תופעות אמיתיות.
בנוסף לכך, תלמידים רכשו מיומנות חקר כגון שאלת שאלות, העלאת היפותיזות והעלאת שאלות למחקר עתידי תוך תיכנון ניסוי מתאים.
מתוך ניתוח דוחות המעבדה של התלמידים ניתן להסיק בברור שהם שיפרו את יכולות החקר שלהם ואת כישורי עבודתם במעבדה.

למאמר המלא באנגלית

דרג את הכתבהדירוג כתבה מתן הזדמנות לתלמידי כימיה בחטיבה העליונה לפתח מיומנויות למידה המתאימות לעבודה במעבדות חקר - A case study: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים
עבור לתוכן העמוד