מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית

אתר נגיש חיפושדלג על חיפוש
Bannersדלג על Banners
חיפושדלג על חיפוש
סגירה
תוכן העמודדלג על תוכן העמוד

הפלרת מים - טיפול יעיל או רעל מסוכן?

24/10/2018 12:30:58
הפלרת מים -  טיפול יעיל או רעל מסוכן? (הגדל)

קישור להתרשמות בלבד

הקישור לטופס הגוגל לצורך עריכה נמצא בתוך המדריך למורה

 

פיתוח: מרינה טל, ורוניקה פלחוב

תיקוף והתאמה לתוכנית הלימודים: ניר דהן, תיכון "המושבה" זיכרון יעקב

עריכה וייעוץ מלווה: ד"ר אורית הרשקוביץ

ראש הפרויקט: פרופ. יהודית דורי

הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון

משימה זו מציגה בפני התלמידים את נושא הפלרת המים - נושא שהעלה במהלך שנים רבות וגם לאחרונה דיונים סוערים בתקשורת ובאירגונים שונים וקשור לחיי היומיום של כל אחד מאיתנו.

מטרות עיקריות ל המשימה הן:

1. חשיפת תלמידים לשתי עמדות עיקריות בנוגע להפלרת מים (תומכת ומתנגדת) והתימוכין אותם מביאים המצדדים בכל עמדה לכאן ולכאן.

2. חזרה, תירגול וקישור אחד לשני של מגוון נושאים, כמו הטבלה המחזורית, חומצות ובסיסים, חומרים יוניים, שיווי משקל, מבנה וקישור, חישובים סטוכיומטריים.

3. התנסות במשימה בין – תחומית, העוסקת בהיבט הכימי, החברתי, הביולוגי, הבריאותי ועוד.

4. למידה פעילה באמצעות מקורות מידע שונים, כגון סרטונים, מאמרים, אנימציות, ציורים וכו'.

משימה מחולקת ל-5 שאלות הכוללות סעיפים, כאשר כל שאלה מתייחסת לתת-נושא מסוים מתוך הנושא הכללי של הפלרת המים. חשוב לציין כי במשימה באות לידי ביטוי כל ארבע רמות ההבנה בכימיה: מאקרוסקופית, מיקרוסקופית, רמת הסמל ורמת התהליך.

עבור לתוכן העמוד