רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות
מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית
טייסי האף-16-איי נחשפו לחומר מסרטן
מתאים למושגים מתוך תכנית הלימודים: טמפרטורת רתיחה, קשרי מימן, מסיסות, אנרגיית שפעול, קצב תגובה, חוקי הגזים, ריכוז מולרי, שרשרת חמצון
מתאים ל: 70%
מרכיבי הפעילות: ניתוח קטע ממאמר מדעי מעובד, יישום ידע מדעי בתופעה מחיי יום יום.
משך הפעילות: 2 שעורים כולל דיון
שילוב בתכנית ההוראה: ניתוח קטע ממאמר מדעי לקראת בחינה מסכמת, כשאלת תרגול בכיתה או בבית או כשאלה בבחינה
הצעה לתשובות: יש
הערך המוסף של הפעילות:
-
שאלה המשלבת נושאים רבים מתכנית הלימודים וכוללת גם מושגים באנרגיה שהיו בעבר בלימודי ההשלמה.
-
חשוב לשלב בשאלות מושגים באנרגיה
-
בשאלה יש התייחסות לרמת הסמל, המיקרו והמאקרו
-
מבחינה אוריינית המשימה כוללת התייחסות לגזים מסוכנים ושימוש בטוח בהם
כותב חומר הלמידה המקורי : הוכן ע"י מורים (אסתר ברקוביץ, מוחמד גרה, מנאר מנסור, אלה רייר והמנחה: זיוה בר-דב ) בסדנא לפיתוח משימות מבחן למבניות מתוך תוכנית הלימודים החדשה בכימיה, המרכז הארצי למורי הכימיה, מכון ויצמן למדע
כתיבת פעילות: שרה אקונס במסגרת פרויקט פיתוח, עריכה והתאמה של חומרי למידה
הערות:
מומלץ לקיים דיון בכיתה בהיבטים של בטיחות בעבודה עם חומרים מסוכנים.
סעיף ה' מתייחס לתמיסה בה יש שני מומסים. נוצרים קשרי מימן בין 3 סוגים של מולקולות. סעיף לא שיגרתי.
דף הנחיות למורה
- מוגן בסיסמה
|
הפרויקט מבוצע עפ"י מכרז 09/07.13 עבור המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך.
© כל הזכויות שמורות למשרד החינוך
כל הקבצים הנמצאים באתר זה נועדו אך ורק לשימושם האישי של מורי הכימיה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקבצים אלו לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום באתר אחר (למעט אתר בית הספר בו מלמד המורה); העמדה לרשות הציבור או הפצה בדרך אחרת כלשהי של קבצים אלו או כל חלק מהם.
התמונות באתר זה הורדו ברישיון מאתר Shutterstock אלא אם כן נכתב אחרת
* * *