רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות
מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית
קהילות לומדות תשע"ט
פעילויות שפותח ע"י מובילי הקהילות
-
ניסוי בחמצון חיזור מבוסס על שאלת בגרות – רודה גנאם
- שיעור פתיחה בנושא חמצון חיזור – דוד אלטשולין
פעילויות שפותח ע"י מורים בקהילות קל"ב
-
מהי בעירה בהיבט של תיאוריות מדעיות – ד"ר אהובה גזיאל, קהילת מודיעין
-
יצירת טבלה מחזורית שכבתית תלת -ממדית דינמית – מיכל ארזי, קהילת השרון
-
הערכה חלופית בנושא פולימרים – סופי בן דב, קהילת באר שבע
-
הערכה חלופית בנושא שיווי משקל – זיוה גומל, קהילת באר שבע
-
הערכה חלופית בנושא אפקט החממה – יעל חורב, קהילת באר שבע
-
הערכה חלופית בנושא מבנה האטום - חומרים רדיואקטיביים – תמר דורי חריף, קהילת חיפה
-
ניסוי - לשוט בעזרת קיטור – נורית דקלו, קהילת השרון
- אלמוגים - המרוץ למיליון – אדית הלפרין, קהילת מודיעין
-
שימוש בכלי דיגיטלי - padlet – יסמין ג'נאח חמוד, קהילת מודיעין
רעיונות לפתיחה של מפגש קהילה
תיאור הפעילות |
מטרות שניתן להשיג |
|
מאפשר לחברי הקהילה לחפש את הדברים הטובים ולחלוק אותם עם יתר המורים. יותר אוירה משפחתית של שיתוף. להתחיל את המפגש באווירה חיובית. |
|
הרעיון לעשות רפלקציה אחורה ולמצוא את הנקודות שבהן גדלנו ומה עוד מתוכן. לעיתים בשל המירוץ והעומס לא שמים לב שכן גדלנו וצמחנו מבחינה אישית או מקצועית או משפחתי. החשיבה הזו מאפשרת למורים לראות את הצמיחה ולשים אליה לב. |
|
רעיון לפתיחה של מפגש היכרויות |
|
2 ערימות כרטיסיות - סימן שאלה - מי שרוצה להעלות דילמה או שאלה / סימן קריאה - מי שרוצה לשתף |
|
שיתוף בחוזקות/הצלחות, שיתוף בקושי או דילמה |
|
מסובבים סביבון ובהתאם לאות יש משימה |
|
למה הייתי רוצה להתחפש בפורים? |
|
ונטילציה, שיתוף, העלאת בעיות ופתרונן, צחוק וקרבה בין חברי הקהילה |
|
חיבור בין חברי הקהילה ואפשרות לפתיחה שאינה קשורה דווקא להוראה. לדוגמה חשוב לי...הייתי מוותר/ת על...אני מתלבט/ת...הייתי רוצה ש….קשה לי…..משמח אותי…. אני גאה ב…. |
|
שיתוף אישי, חיבור בין חברי הקהילה. לדוגמא: |
|
הכרות בהקשר לפרטים האישיים של המשתתפים.
|
|
קובץ עם תמונות של כסאות המיועד להכנת כרטיסיות של הכיסאות |
|
שיתוף אישי, חיבור בין חברי הקהילה, במתן דגש על חוזקות של חברי הקהילה.
|
|
שאלות לדוגמה מצורפות – שאלות מוזרות
|
|
שיתוף אישי, חיבור בין חברי הקהילה.
|
|
כל משתתף מוציא חפף אישי שלו ושם בסלסלה מרכזית או על שטיח קטיפה מרכזי. כל משתתף בתורו בוחר חפץ ומסביר מדוע בחר בו. |
|
כל משתתף מקבל צבע ודף A4 חלק. כל משתתף מתחיל לציר ציור (חלק קטן מהציור) ומעביר לשכנו מבלי לציין מה התכוון לצייר. השכן ממשיך את הציור לפי הבנתו בצבע שלו.
כך הציורים עוברים בין המשתתפים עד שכל אחד שהתחיל ציור מקבל את הציור שהתחיל חזרה.
דיון – שאלות לדוגמה:
|
|
כל משתתף מציג תמונה שצילם/צולם בעבר והוא רוצה לשתף את הקהילה לגביה. התמונה יכולה להיות קשורה להוראה, לכיתה, לכימיה, לטיול, למשפחה .... |
|
מילות השיר מצורפות – לא נפסיק לשיר |