מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית

אתר נגיש חיפושדלג על חיפוש
Bannersדלג על Banners
חיפושדלג על חיפוש
סגירה
תוכן העמודדלג על תוכן העמוד

קהילות לומדות תשע"ט

21/07/2019 14:52:25

רעיונות לפתיחה של מפגש קהילה

 

תיאור הפעילות

מטרות שניתן להשיג

  1. האור שלי (עם או בלי נר) סבב בין חברי הקהילה. כל אחד אוחז בנר ומספר מה היה השבוע האור שלו

מאפשר לחברי הקהילה לחפש את הדברים הטובים ולחלוק אותם עם יתר המורים. יותר אוירה משפחתית של שיתוף. להתחיל את המפגש באווירה חיובית.

  1. לקראת ט"ו בשבט - במה צמחנו השנה/ במה אנחנו רוצים עוד לצמוח? נותנים דקה לחשיבה עצמית ואחר כך - סבב או הזמנה של מי שרוצה לשתף.

הרעיון לעשות רפלקציה אחורה ולמצוא את הנקודות שבהן גדלנו ומה עוד מתוכן. לעיתים בשל המירוץ והעומס לא שמים לב שכן גדלנו וצמחנו מבחינה אישית או מקצועית או משפחתי. החשיבה הזו מאפשרת למורים לראות את הצמיחה ולשים אליה לב.

  1. בחירה של יסוד להצגה עצמית.

רעיון לפתיחה של מפגש היכרויות

  1. סימן שאלה / סימן קריאה

2 ערימות כרטיסיות - סימן שאלה - מי שרוצה להעלות דילמה או שאלה / סימן קריאה - מי שרוצה לשתף

שיתוף בחוזקות/הצלחות, שיתוף בקושי או דילמה   

מסובבים סביבון ובהתאם לאות יש משימה

למה הייתי רוצה להתחפש בפורים?

  1. מכינים כרטיסיות של פוסטרים של סרטים שונים (גם חדשים וגם ישנים) וכל משתתף בוחר כרטיסיה אחת או יותר שמתארת את "הסרט שבו הוא חי" כרגע לפי שם הסרט או העלילה.

ונטילציה, שיתוף, העלאת בעיות ופתרונן, צחוק וקרבה בין חברי הקהילה

  1. קובייה עם היגדים שונים - יושבים במעגל כל משתתף זורק את הקובייה ומתייחס אל עצמו בהתאם להיגד

חיבור בין חברי הקהילה ואפשרות לפתיחה שאינה קשורה דווקא להוראה.

לדוגמה חשוב לי...הייתי מוותר/ת על...אני מתלבט/ת...הייתי רוצה ש….קשה לי…..משמח אותי…. אני גאה ב….

  1. חבילה עוברת עם היגדים

שיתוף אישי, חיבור בין חברי הקהילה. לדוגמא:
הדבר הראשון שחשבתי עליו בבוקר……
מה עוד הייתי עושה לו נוספה עוד שעה ליממה…..
חלום שיש לי ועוד לא הגשמתי……
מה כילד חשבתי שאעשה "כשאהיה גדול?
".......

  1. ספקטרוגרף
    מסתדרים על פי מדרגים שונים כמו: ותק בהוראה, מקום מגורים, גיל …. 
    ניתן גם ליצור ספקטרוגרף בתחום התוכן: אנרגיית יינון, טמפרטורת רתיחה, סדרי גודל וכו'

 

 

הכרות בהקשר לפרטים האישיים של המשתתפים.

spectrogaph

  1. באיזה כיסא אני יושב היום בכיתה/קהילה שלי
    באיזה כיסא ארצה לשבת בעתיד

קובץ עם תמונות של כסאות המיועד להכנת כרטיסיות של הכיסאות

  1. ה"זהב" שלי כל משתתף אומר מהו הזהב שלו, או משהו שמאוד חשוב לו או משהו שהוא טוב בו ויוכל לתרום בנושא זה לקהילה.

שיתוף אישי, חיבור בין חברי הקהילה, במתן דגש על חוזקות של חברי הקהילה.

 

  1. דף עם שאלות , חלקן מוזרות. כולם עונים, המנחה אוסף. המנחה מקריא 3 תשובות, המשתתפים צריכים להמר עם שטרות שקיבלו למי שייכות התשובות.

שאלות לדוגמה מצורפות – שאלות מוזרות

 

  1. אילו הייתי בעל חיים, איזו חיה הייתי? מדוע?

שיתוף אישי, חיבור בין חברי הקהילה.

 

  1. פעילות פתיחה עם חפצים שכל אחד מוציא מהתיק לכלי מרכזי.....

כל משתתף מוציא חפף אישי שלו ושם בסלסלה מרכזית או על שטיח קטיפה מרכזי.

כל משתתף בתורו בוחר חפץ ומסביר מדוע בחר בו.

  1. ציור שיתופי – קהילת טירה

כל משתתף מקבל צבע ודף  A4 חלק.

כל משתתף מתחיל לציר ציור (חלק קטן מהציור) ומעביר לשכנו מבלי לציין מה התכוון לצייר. השכן ממשיך את הציור לפי הבנתו בצבע שלו.  

כך הציורים עוברים בין המשתתפים עד שכל אחד שהתחיל ציור מקבל את הציור שהתחיל חזרה.

דיון – שאלות לדוגמה:

  • האם אתה מרוצה מהתוצאה (ציור) שקיבלת?
  • האם זה מה שרצית לצייר?
  • איך ההרגשה ששינו לך את התמונה שהיתה לך בראש?
  1. שיתוף תמונה משמעותית

כל משתתף מציג תמונה שצילם/צולם בעבר והוא רוצה לשתף את הקהילה לגביה.

התמונה יכולה להיות קשורה להוראה, לכיתה, לכימיה, לטיול, למשפחה ....   

  1. לא נפסיק לשיר  - פעילות פתיחה עליזה, בה כל משתתפי הקהילה משתתפים לסירוגין בהתאם להנחיות בשיר. ראה דף מצורף.

מילות השיר מצורפות – לא נפסיק לשיר

 

דרג את הכתבהדירוג כתבה קהילות לומדות תשע"ט: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים
עבור לתוכן העמוד