רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות
מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית
הבטים תרמודינמיים וקינטיים בתגובות כימיות
מתאים למושגים מתוך תכנית הלימודים: מדוע מתרחשות תגובות כימיות, בסיום הוראת הפרק.
מתאים ל: 30%
מרכיבי הפעילות: דף פעילות לתלמיד (צפייה מונחיית בסרטים) , דף הרחבה ורקע למורה
משך הפעילות: שעתיים
שילוב בתכנית ההוראה: בסוף ההוראה כמטלת הערכה חלופית
הצעה לתשובות : יש
הערך המוסף של הפעילות:
הפעילות מתאימה להוראה בכיתה על ידי המורה במהלך התקדמות הפרק וכן כפעילות מסכמת של הפרק. הבנת ההיבטים התרמודינמיים של תגובות כימיות תוך כדי צפייה בהתרחשותם. הצפייה בסרטונים מאפשרת צפייה בתגובות שלא ניתנות לביצוע במעבדה מבחינה בטיחותית.
קשר ישיר בין הפעילות למענה על שאלות בנושא תרמודינמיקה עשוי להבהיר מושגים לתלמידים ולהראות את הרלוואנטיות של החוק השני של התרמודינמיקה.
בשני הסרטונים שנבחרו יש אפשרות להתייחס גם להיבטים קינטיים.
ניתן להרחיב את הפעילות לסרטונים נוספים הנמצאים ברשת תוך כדי התאמת השאלות.
פיתוח וכתיבת הפעילות: מרים כרמי, במסגרת פיתוח התאמה ועריכה של חומרי למידה, המרכז הארצי למורי הכימיה, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע.
הערות: הפעילות חדשה ומקורית.
דף הנחיות למורה - מוגן בסיסמה
הפרויקט מבוצע עפ"י מכרז 09/07.13 עבור המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך.
© כל הזכויות שמורות למשרד החינוך
כל הקבצים הנמצאים באתר זה נועדו אך ורק לשימושם האישי של מורי הכימיה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקבצים אלו לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום באתר אחר (למעט אתר בית הספר בו מלמד המורה); העמדה לרשות הציבור או הפצה בדרך אחרת כלשהי של קבצים אלו או כל חלק מהם.
התמונות באתר זה הורדו ברישיון מאתר Shutterstock אלא אם כן נכתב אחרת
* * *