רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות
מרכז ארצי למורי הכימיה - עמוד הבית
שיטות הוראה ודרכי הערכה חלופיות במסגרת תכנית מוט''ב
תקציר המאמר
המאמר מתמקד בתיאור הסדנה שבה התנסו המורים בשיטות הוראה ובדרכי הערכה חלופיות בהקשר של תכנית לימודים חדשה לתלמידי בתי הספר התיכוניים: "מדע וטכנולוגיה בחברה".
הבעיות העלולות להתעורר בעת יישום התכנית הן: האופי הבין-תחומי של הנושא ואי-הבקיאות של המורים בתחומי תוכן שלא הוכשרו בהם. (המורים שהחלו ללמד את תכנית מוט"ב הוכשרו ללמד מקצועות ייחודיים במדעים: כימיה, ביולוגיה או פיזיקה.) לא תמיד המורים מכירים את אסטרטגיות ההוראה הנדרשות.
כדי לסייע לקבוצת מורים משני בתי ספר (שהחלו ללמד את תכנית מוט"ב בשנת 1997) בשיטות הוראה והערכה גם יחד, הוחלט לפתוח סדנה למורים אלה במחלקה להוראת המדעים במכון וייצמן למדע.
מאפייני הסדנה מתחלקים לשניים:
1. פעילויות סדנה
2. פעילויות שטח (כיתה)
שיטות הוראה והערכה שונות שפותחו בסדנה ישמשו דוגמה. שיטות העבודה שננקטו בסדנה זו יכולות לשמש גם בעבודה עם מורים במסגרות אחרות.